« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
U OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo tijekom drugog obrazovnog razdoblja provodio se projekt pod nazivom Tragom prošlosti našeg sela.
PROJEKT: Putujemo u prošlost
našeg sela
U OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo tijekom drugog obrazovnog razdoblja provodio se projekt pod nazivom Tragom prošlosti našeg sela.
Koordinatori projekta bile su učiteljice OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo, a suradnici koji su pomogli u realizaciji projekta izvan škole bili su voditelj KUD-a BPS , voditeljica folklorne skupine sela, velečasni, roditelji učenika.
Izvođači projekta bili su učenici razredne i predmetne nastave. Vrijeme realizacije projekta planirano je tijekom drugog obrazovnog razdoblja šk. god. 2010./11.
Cilj projekta je bio upoznavanje bogate zavičajne baštine, upoznavanje povijesti sela i razvoj naseljenosti, upoznavanje s vjerskim životom sela, sudjelovanje u kulturnim manifestacijama sela, te poticanje ljubavi prema svome selu i njegovim osobitostima.
Upoznavanje tradicijske glazbe, igara i plesa, sudjelovanje u radionicama izrade narodnog veza i izrade keramičarskih proizvoda i njegovanje narodnih običaja i starih zanata. Projekt se provodio unutar nastavnih predmeta: priroda i društvo, hrvatski jezik, glazbena kultura, likovna kultura, povijest, zemljopis, vjeronauk, tjelesno zdravstvena kultura.
Nastavni zadaci koji su se željeli postići ovim projektom su bili: Istražiti i proučiti razvoj naseljenosti BPS od prvog suvremenog popisa stanovništva. Uočiti glavne trendove kretanja stanovništva, te uzroke takvog trenda. Upoznati se s vjerskim načinom života u selu kroz prošlost BPS , upoznati prošlost župe sv. Lovre u selu. Prepoznati važnost i način čuvanja sakralnih dobar.
Upoznati način vezenja motiva koji se nalaze na narodnoj nošnji koja se nosila u prošlosti, te važnost veza kao kulturne baštine sela.
Uporabna vrijednost gotovih proizvoda, poticanje očuvanja tradicije i usvajanje rada sa starim materijalima i priborom za rad.
Također, važni zadatci su se ogledali u razvijanju svijesti o važnosti očuvanja tradicije (poslova, plesova, pjesme, igara), njegovanje međugeneracijkih odnosa, razumijevanje drugačijeg načina života, razvijanje ljubavi prema kulturnoj baštini.
Tijekom realizacije projekta provedene su sljedeće aktivnosti: U okviru povijesti učenici su proučavali selo kroz povijest.
Posebno se naglasak stavio na obrazovanje i školstvo kroz povijest sela. Na satu zemljopisa proučavalo se stanovništvo Baranjskog Petrovog Sela od prvog suvremenog popisa stanovništva 1857.g. do danas.
Na satu hrvatskog jezika učenici su stvarali etno kuharicu sela, prikupljali su stare izraze, pratili su kulturne tradicionalne običaje, provodili inervjue. Kao rezultata nastala je knjiga starih recepata i rječnik starih riječi našega sela.
Na satima likovne kulture izrađivale su se stare seoske kuće od gline i papira, slikali smo narodne nošnje i maske, sudjelovali u radionicama izrade veza s narodnih nošnji i keramičarskoj radionici.
Vjeronaučnim sadržajima upoznali smo vjerski život kroz povijest, povijest župe, a sve to kroz suradnju s velečasnim.
Sati glazbene kulture donijeli su učenicima nove spoznaje o: glazbenoj tradiciji sela, pjesmama i glazbalima iz prošlosti sela (gajde).
Prezentacija projekta provedena je 13. 6. 2011. u 9 sati u prostorijama naše škole. Prezentaciji su ,uz ravnatelja , stručnog osoblja škole,učitelja, učenika, nazočili i mnogobrojni gosti iz Općine Petlovac , te mještani sela.
Đurđica Petrović
U OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo tijekom drugog obrazovnog razdoblja provodio se projekt pod nazivom Tragom prošlosti našeg sela.
PROJEKT: Putujemo u prošlost
našeg sela
U OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo tijekom drugog obrazovnog razdoblja provodio se projekt pod nazivom Tragom prošlosti našeg sela.
Koordinatori projekta bile su učiteljice OŠ Šećerana, PŠ Baranjsko Petrovo Selo, a suradnici koji su pomogli u realizaciji projekta izvan škole bili su voditelj KUD-a BPS , voditeljica folklorne skupine sela, velečasni, roditelji učenika.
Izvođači projekta bili su učenici razredne i predmetne nastave. Vrijeme realizacije projekta planirano je tijekom drugog obrazovnog razdoblja šk. god. 2010./11.
Cilj projekta je bio upoznavanje bogate zavičajne baštine, upoznavanje povijesti sela i razvoj naseljenosti, upoznavanje s vjerskim životom sela, sudjelovanje u kulturnim manifestacijama sela, te poticanje ljubavi prema svome selu i njegovim osobitostima.
Upoznavanje tradicijske glazbe, igara i plesa, sudjelovanje u radionicama izrade narodnog veza i izrade keramičarskih proizvoda i njegovanje narodnih običaja i starih zanata. Projekt se provodio unutar nastavnih predmeta: priroda i društvo, hrvatski jezik, glazbena kultura, likovna kultura, povijest, zemljopis, vjeronauk, tjelesno zdravstvena kultura.
Nastavni zadaci koji su se željeli postići ovim projektom su bili: Istražiti i proučiti razvoj naseljenosti BPS od prvog suvremenog popisa stanovništva. Uočiti glavne trendove kretanja stanovništva, te uzroke takvog trenda. Upoznati se s vjerskim načinom života u selu kroz prošlost BPS , upoznati prošlost župe sv. Lovre u selu. Prepoznati važnost i način čuvanja sakralnih dobar.
Upoznati način vezenja motiva koji se nalaze na narodnoj nošnji koja se nosila u prošlosti, te važnost veza kao kulturne baštine sela.
Uporabna vrijednost gotovih proizvoda, poticanje očuvanja tradicije i usvajanje rada sa starim materijalima i priborom za rad.
Također, važni zadatci su se ogledali u razvijanju svijesti o važnosti očuvanja tradicije (poslova, plesova, pjesme, igara), njegovanje međugeneracijkih odnosa, razumijevanje drugačijeg načina života, razvijanje ljubavi prema kulturnoj baštini.
Tijekom realizacije projekta provedene su sljedeće aktivnosti: U okviru povijesti učenici su proučavali selo kroz povijest.
Posebno se naglasak stavio na obrazovanje i školstvo kroz povijest sela. Na satu zemljopisa proučavalo se stanovništvo Baranjskog Petrovog Sela od prvog suvremenog popisa stanovništva 1857.g. do danas.
Na satu hrvatskog jezika učenici su stvarali etno kuharicu sela, prikupljali su stare izraze, pratili su kulturne tradicionalne običaje, provodili inervjue. Kao rezultata nastala je knjiga starih recepata i rječnik starih riječi našega sela.
Na satima likovne kulture izrađivale su se stare seoske kuće od gline i papira, slikali smo narodne nošnje i maske, sudjelovali u radionicama izrade veza s narodnih nošnji i keramičarskoj radionici.
Vjeronaučnim sadržajima upoznali smo vjerski život kroz povijest, povijest župe, a sve to kroz suradnju s velečasnim.
Sati glazbene kulture donijeli su učenicima nove spoznaje o: glazbenoj tradiciji sela, pjesmama i glazbalima iz prošlosti sela (gajde).
Prezentacija projekta provedena je 13. 6. 2011. u 9 sati u prostorijama naše škole. Prezentaciji su ,uz ravnatelja , stručnog osoblja škole,učitelja, učenika, nazočili i mnogobrojni gosti iz Općine Petlovac , te mještani sela.
Đurđica Petrović